مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 03:252021-09-18فرهنگي

فیلم| شهریار، آخرین سلطان عشق


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، هنوز هیچ شاعری نتوانسته همانند شهریار ملک سخن، تصویری زیبا و خیال انگیز از دنیای کودکی بکشد، واژه ها در تسخیر اویند، طوقی برگردنشان آویخته و به هرجا که بخواهد می کشد، شعر او درد انسانهاست و شاهکار او حیدربابا.

با حیدربابای او که همراه می شوی، می روی به کوچه پس کوچه های کودکی، جایی که مهربانی را جا گذاشته ای و صداقت را تنها راه کرده ای، حیدربابای او حرف همه انسانهاست و تفسیری زیبا از زندگی تمام آدمیان.

حیدربابای شهریار گاه می خنداند، گاه می گریاند  گاه تو را میان گذشته های دور سرگردان رها می کند و گاه صدای موذن محله را در گوشت نجوا می کند.

با حیدربابا که انس می گیری، زندگی برایت معنا می شود، بغض گلویت را می گیرد و دوست داری از ته دل فریاد بزنی به آرامستان بروی و سر برمزار عزیزان بگذاری و بلندبلند گریه کنی.

حیدربابا بیدارت می کند از خواب چندین ساله و تداعی می کند دنیای خوش کودکی را، تفسیر می کند روزهایی را که هنوز الفبای اندوه را نیاموخته بودی و نمی دانستی زندگی و سرنوشت چگونه آدمی را تسلیم خود می کند، نمی دانستی چرا پیرمردان خمیده پشت گشته اند، نمی دانستی چرا از ته دل آه می کشند و نمی دانستی چرا بزرگترها ساعت ها به فکر رفته و دنیا را نکوهش می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلم| شهریار، آخرین سلطان عشق

فیلم| شهریار، آخرین سلطان عشق